صفحه داخلی

راهنمای خرید

سه ویژگی مهم در هر مبلی به شرح زیر می‌باشد:

1-بدنه مبلمان که می‌بایست از کیفیت بالایی برخوردار باشد که در این خصوص تن‌آسای ترکیبی از بهترین چوب‌های روسی (که توسط دستگاه‌های مخصوص خشک و ضدعفونی می‌شوند) و پروفیل فلزی استفاده می‌نماید که باعث دوام و ماندگاری بالایی در مبل‌ها می‌گردد. در قسمت‌های بیرونی مبل و پایه‌ها به‌منظور زیبایی و استحکام بیشتر از چوب راش استفاده می‌شود.

2: اسفنج: اسفنج‌های مورداستفاده تن‌آسای که توسط شرکت سپهر ابر آسیا تولید می‌شود، از بهترین مواد اولیه درست‌شده و دارای جرم حجمی بالایی است و از 25 کیلویی ویژه تا 35 کیلویی ویژه متغیر هستند.

 توضیحات:

 ویژه بودن اسفنج‌ها به خاطر بکار نبردن ماده مل در ترکیبات اسفنج می‌باشد. بکار نبردن مل باعث ماندگاری بیشتر و پودر نشدن اسفنج می‌شود.

3: پارچه و رویه‌کوبی: در مبلمان تن‌آسای از بهترین پارچه‌های مخمل و چرم مصنوعی استفاده می‌شود که مراحل دوخت پارچه‌ها توسط پیشرفته‌ترین دستگاه‌های خیاطی انجام می‌شود و رویه‌کوبی آن‌ها توسط افراد باتجربه و متخصصین داخلی و خارجی انجام می‌شود که بعد از طی این مراحل، مبل آماده‌شده وارد مرحله کنترل کیفی می‌شود و پس از آزمایش نهایی کیفی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

انواع پارچه تشک‌ها

 پارچه‌ها از الیاف تهیه می‌شوند که الیاف‌ها خود شامل دو قسم هستند:

 1. الیاف طبیعی (پشم، پنبه، ابریشم)

 2. الیاف مصنوعی (ریون، نایلون، پلی‌استر)

 الیاف پنبه‌ای هادی حرارت هستند و حرارت بدن را به بیرون منتقل می‌کند درنتیجه خنک هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند.

 پلی‌استر جزو الیاف کاملاً مصنوعی است، پلی‌استر استحکام خوبی در برابر سایش و چروک شدن دارد و اگر با الیاف طبیعی مخلوط شود بافتی مستحکم و سبک پیدا می‌کند.

پارچه‌هایی که در رویه تشک‌های تن‌آسای استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

1. پارچه ژاکارد: شامل پارچه‌هایی است که طرح آن‌ها از روند تاروپودی پارچه شکل می‌گیرد که از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی درست می‌شود. ویژگی‌های این پارچه استحکام بالا در برابر سایش و قدرت کشش بالاست.

2. پارچه سوپر ژاکارد همانند پارچه ژاکارد بوده با این تفاوت که کمی ضخیم‌تر و حالت حوله‌ای دارد.

3. پارچه‌های نانو: اصولاً به علم تغییر اتم‌ها گفته می‌شود به‌طوری‌که ساختار اتمی مولکول‌ها طوری کنار هم قرار می‌گیرد که خواص ویژه‌ی در آن ماده پدیدار می‌شود ازجمله می‌توان به ضد لک و آنتی باکتریال شدن، محافظت در برابر پرتوهای ماورای بنفش و امواج الکترومغناطیسی اشاره کرد، که امروزه به دلیل استفاده از موبایل و سایر وسایل الکترونیکی بسیار مورد اهمیت می‌باشد. از دیگر خواص پارچه‌های نانویی تن‌آسای ویژگی دیرسوز بودن آن‌هاست که این پارچه‌ها در هتل‌ها بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

4. پارچه‌های گرد باف: به دلیل نوع بافتی که دارند از خاصیت نرم‌تری برخوردارند و گره‌های پارچه بافاصله بیشتری نسبت به پارچه‌های ژاکارد زده می‌شود، درنتیجه قابلیت تبادل هوا در سطح تشک امکان‌پذیر است و همچنین تعریق در این پارچه‌ها کمتر است.

5. پارچه‌های گرد باف با الیاف آلوئورا: آلوئورا گیاهی است بومی آفریقای شمالی که دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد، ازجمله ویژگی‌های آن حفظ رطوبت پوست، بهبود آثار سوختگی، اثرات ضدالتهابی، کاهش ریزش مو و... می‌باشد. این پارچه‌ها خواص بند چهار را نیز دارا هستند.

 اسفنج‌ها

اسفنج‌های مصرفی در تشک‌ها و کالای خواب از انواع پلی اورتان می‌باشد بر مبنای ضریب انعطاف و نرمی کاربردهای متفاوت دارند. که ذیلاً به آن‌ها اشاره می‌شود:

 از اسفنج‌های نرم در تهیه بالشت و تشک و … استفاده می‌شود و اسفنج‌های سخت و با چگالی گوناگون مصارف گوناگونی در تهیه وسایل خانگی و صنعتی دارند. امروزه، انواع مختلفی از اسفنج‌ها شناخته‌شده و تولید و مصرف می‌شوند. پلی‌اورتانها و پلی‌استایرن از عمده‌ترین و پرمصرف‌ترین اسفنج‌ها می‌باشند. اسفنج‌های مصرفی در محصولات تن‌آسای به شرح ذیل می‌باشد:

راهنمای خرید تن آسای اسفنج 30 کیلویی:

در تشخیص نوع اسفنج به‌کاررفته تشک باید به وزن و تراکم آن دقت کرد. عدد 30 نشان‌دهنده چگالی یا فشردگی اسفنج است.

از موارد تشخیص درصد خلوص و کیفیت این اسفنج که کیفیت تشک را رقم میزند بالا بودن درصد کشسان اسفنج و میزان خاصیت الاستیکی آن می‌باشد

هر دو جعبه دارای حجم یکسانی‌اند ولی جعبه‌ای که درون آن جرم بیشتری جا شده باشد چگالی بیشتری دارد و از فشردگی بیشتری برخوردار است. این نوع اسفنج به دلیل استحکام و درعین‌حال انعطاف‌پذیری مناسب در تولید محصولات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اسفنج ریباند:


اسفنج‌های ریباند با استفاده از باقیمانده و اضافه‌های برش تولید می‌گردند. اضافه‌های اسفنج در آسیاب مخصوص خردشده و پس از اختلاط با مواد چسبنده خاصی (methylen diphenyl di isocynat) در دستگاه تولید اسفنج ریباند کاملاً مخلوط شده و سپس درون قالبی ریخته شده و بسته به دانسیته موردنیاز تحت‌فشار قرار می‌گیرد و با مشخصات استاندارد تولید می‌گردند. این نوع اسفنج‌ها نسبت به اسفنج‌های معمولی از سختی بیشتری برخوردار هستند. از موارد تشخیص ریباند؛ یکپارچه، همگن و بدون حباب بودن آن می‌باشد.

 اسفنج رول:

این نوع اسفنج از همان نوع 30 کیلویی است که به‌صورت رول و لایه بسیار نازک (8 میلی‌متری) تهیه می‌شوند و به‌عنوان لایه‌ای کمکی مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال در مورداستفاده در برخی مدل‌های تشک، به‌عنوان لایه‌ای در زیر پارچه استفاده می‌شوند که هم در نقش دوزی سطح پارچه و هم در ایجاد نرمی بیشتر در سطح تشک مؤثر می‌باشد.

فـنـر:

در یک تعریف کلی هر جسمی که دارای خاصیت ارتجاعی یا کشسان باشد فنر نامیده می‌شود. فنرها پس از بارگذاری تغییر شکل داده و پس از برداشتن بار به حالت اولیه بازمی‌گردند؛ بنابراین هر فنر دارای سه کمیت فیزیکی شامل نیرو یا بار وارده بر آن، مقدار تغییر شکل و سختی فنر (که خاصیت ارتجاعی فنر را نشان می‌دهد) می‌باشد. انواع فنر مورداستفاده در تشک‌های تن‌آسای به شرح ذیل می‌باشد:

فنر بونل:

این فنرها از فولاد آبديده تهيه می‌شوند. اين فنرها به شكل ساعت شني هستند و از مفتول‌هایی با قطرهای متفاوت تهيه می‌شوند. این فنرها با قطرهای یکسان در کنار یکدیگر قرارگرفته و توسط مفتول‌های نازک‌تری به‌هم‌بافته شده و به یکدیگر متصل می‌شوند كه با تشكيل يك شبكه پيچيده و منظم، فشار واردشده از بدن به تشك را به‌طور متعادلي به بدن شما بازمی‌گردانند. این مدل فنر استفاده‌شده در تشک‌های تن‌آسای با قطرهای 2/2 میلی‌متر و 4/2 میلی‌متر می‌باشند.


فنر منفصل (پاکت اسپرینگ ـ Pocket Spring):

این فنرها با فتول 2/2 به شکل خمره در پاکت‌هایی پارچه‌ای به‌صورت جداگانه قرارگرفته‌اند و در اسکلت نهایی به یکدیگر متصل می‌شود. سه تفاوت عمده این فنرها با فنر بونل (متصل) به شرح ذیل می‌باشد:

1.به دلیل اینکه فنرها به‌صورت کاملاً جداگانه توسط اسپانباند 50 گرمی کاور شده در کنار هم قرار می‌گیرند، بنابراین به‌صورت مجزا در جای خود حرکت می‌کنند و ارتجاع به‌صورت عمودی بوده ارتجاع افقی صفر است بنابراین در تشک‌هایی که از این فنرها استفاده می‌شود نسبت به فنرهای بونل از نرمی بیشتری برخوردار هستند.

 به دلیل این فنرها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که هر فنر به میزان فشار واردشده از طرف قسمت‌های مختلف بدن شخص واکنش نشان داده و تغییر حالت می‌دهد؛ لذا این تشک‌ها بر اساس اندام و وزن هر فرد قالب و فرم مخصوص به فرد را گرفته و ازاین‌رو تشک‌های بسیار نرم، راحت و از کیفت خواب بالایی برخوردارند.

2.یکی دیگر از ویژگی‌های این تشک‌ها در مقایسه با تشک‌های فنری معمولی این است که ارتعاش ناشی از غلت زدن فرد به تمام تشک منتقل نمی‌شود. این مزیت به‌خصوص در تشک‌های دونفره موجب آرامش و خواب راحت فرد دیگر خواهد بود.

3. با توجه به اینکه فنرها به‌صورت منفصل در ساختار تشک قرارگرفته‌اند در درازمدت به دلیل اصطکاک بین فنرها، صدا نخواهند کرد.

   لایه ترموفلت (نمد):

اين لايه كه از الياف كتان و نوعي كنف هندي (جوت) در نوعي چسب طبيعي و تحت‌فشار و حرارت زياد ساخته‌شده است، سبب تقسیم نیرو در سطح تشک، افزایش طول عمر و نيز باعث خنثي شدن تأثیر جداگانه هر فنر بر روي سطح تشك شده و فشار فنرها را بر روي سطح تشك همگن می‌کند.


 لایه ترموباند:

اين الياف كه از اكريليك رزين خالص تهیه‌شده است، نوعي عايق حرارتي است كه گرماي بدن شمارا حفظ می‌کند. رزين كه خود ماده‌ای سخت است تا حدودي جلوي فشار مستقيمي كه از طرف فنرها به بدن وارد می‌شود را نيز می‌گیرد.


الیاف پلی‌استر ضد حساسیت و آنتی باکتریال:

بدن انسان ممكن است به مواد مختلفي كه در طبيعت وجود دارند و يا به‌صورت مصنوعي توليد می‌شوند حساسيت داشته باشند. براي مثال ممكن است تماس با برخي از میکروارگانیسم‌های موجود در الياف به‌کاررفته در توليد تشك باعث ايجاد حساسیت‌هایی در مصرف‌کننده شود. استفاده از الياف ضد حساسيت در توليد تشک‌های تن‌آسای به كاهش اين نوع حساسیت‌ها درروی سطح تشک كمك می‌کند. همچنین این الیاف دارای خصوصیت ضد باکتری که باعث بوی نامطبوع نیز هستند. میلیون‌ها باكتري در محيط اطراف ما، در هوا، بر روي زمين و نيز لوازم زندگی‌مان وجود دارند. فنّاوری‌های جديدي كه در توليد الياف استفاده می‌شوند كمك می‌کنند كه باکتری‌های موجود در اين الياف از طريق تخريب دیواره‌های اين میکروارگانیسم‌ها، نابود شوند. همچنين اين فنّاوری‌ها می‌توانند از طريق از بين بردن زنجیره‌ی تغذیه‌ی باکتری‌ها، از تولیدمثل و زیادشدن آن‌ها نيز جلوگيري كنند.

تشک‌های آنتي باكتريال تن‌آسای كه از اين الياف تولیدشده‌اند جلوي رشد قارچ مرطوب را می‌گیرند و به ايجاد بستری كاملاً بهداشتي و سالم براي خوابيدن شما كمك می‌کنند.


فوم هوشمند (مموری فوم ـ Memory Foam):

فوم‌های هوشمند برای اولین بار در سال 1970 میلادی توسط سازمان فضایی آمریکا جهت جلوگیری از عوارض ناشی از شتاب ثقل به هنگام پرتاب فضاپیماها بر بدن فضانوردان اختراع شد. پس‌ازآن در سال 1990 یک شرکت سوئدی از این فوم در تولید تشک استفاده نمود که مورد استقبال فراوانی از طرف مردم قرار گرفت. به دنبال این طرح، در سال 1992 در شمال آمریکا نیز از این کالا در تولید محصولات مشابهی برای مصرف‌کنندگان استفاده شد و به این صورت به‌عنوان یک محصول بسیار مفید و ضروری به خانه‌های مردم در اروپا و آمریکا راه پیدا کرد و امروزه در اکثر کشورهای جهان محصولات متنوعی را که از فوم‌های هوشمند ساخته‌شده‌اند مورداستفاده قرار می‌دهند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فوم‌های هوشمند می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1.تغییر شکل در اثر دمای بدن

2.برگشت‌پذیری مناسب پس از برداشتن نیرو در ناحیه تماس

3.تسهیل در جریان گردش خون و جلوگیری از گرفتگی عضلات و نیز جلوگیری از درد در ناحیه ستون فقرات

به دلیل ماهیت بسیار متراکم فوم و فشردگی ساختار سلول‌ها ازلحاظ وزنی نسبت به اسفنج‌های معمولی، از وزن بیشتری برخورداراست. همچنین گرمای بیشتری را در سطح تشک ایجاد می‌نماید

 

 

 

برای طرح سوال لطفا وارد شود



ارتباط با ما
    • دفتر مرکزی: 9-02156542145
    • دورنگار(فکس): 02156542136
    • سامانه پیام کوتاه : 3000616600
    • پست الکترونیک : info{at}tanasay.com
    • کارخانه: جاده قدیم قم، خیابان اتحادیه فرهنگیان